Odpowiedź: Jeżeli pracodawca uzna wskazane ubezpieczenie za wydatek niezbędny na delegację, obowiązany jest zwrócić tę kwotę pracownikowi.
Czy należy zwrócić pracownikowi koszty ubezpieczenia dotyczące podróży służbowej?
Pytanie: Wysłaliśmy pracownika w delegację do Chin. Koszty takie jak przelot samolotem i hotel zostały pokryte w ramach programu Międzynarodowej Współpracy Miast i Regionów UE i Chin. Pracownik natomiast we własnym zakresie wykupił ubezpieczenie podróży obejmujące koszty leczenia itp. w wysokości 135,10 zł. Czy te koszty zwracamy pracownikowi również w rozliczeniu delegacji jako inne wydatki według załączników?
Zgodnie z rozporządzeniem ws. podróży służbowych pracownikowi, który w czasie podróży krajowej lub podróży zagranicznej poniósł inne niezbędne wydatki związane z tą podróżą, określone lub uznane przez pracodawcę, zwraca się je w udokumentowanej wysokości. Wydatki powyższe obejmują:
opłaty za bagaż,
przejazd drogami płatnymi i autostradami,
postój w strefie płatnego parkowania,
miejsca parkingowe oraz
inne niezbędne wydatki wiążące się bezpośrednio z odbywaniem podróży krajowej lub podróży zagranicznej.
Jeżeli zatem pracodawca uzna wskazane ubezpieczenie za wydatek niezbędny na delegację, obowiązany jest zwrócić tę kwotę pracownikowi.
Zobacz także
Zobacz także:
- Czy spółdzielnia może zastosować 9% stawkę CIT? >
- Jak rozliczyć wynagrodzenia za grudzień wypłacone w styczniu? >
- Czy można zastosować zwolnienie z CIT odszkodowania wykorzystanego na odbudowę spalonego budynku spółdzielni? >
- Środki trwałe. Kiedy organizacja może skorzystać z jednorazowej amortyzacji >