Od 2020 r. w polskim handlu i usługach płatności bezgotówkowe wyprzedzają transakcje z użyciem gotówki. Jeszcze w 2020 r. obieg bezgotówkowy odpowiadał za 54% wszystkich transakcji w punktach handlowo-usługowych, a w 2021 r. było to już 57%. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika również, że rośnie popularność nowoczesnych płatności bezgotówkowych – Polacy coraz chętniej płacą nie tylko tradycyjną kartą. 22% ankietowanych korzysta ze zbliżeniowych płatności mobilnych z zastosowaniem technologii NFC, a 47% planuje w przyszłości używać do płatności smartfona*. Widać więc, że aby spełnić oczekiwania klientów i poprawić konkurencyjność, firmy powinny umożliwiać konsumentom dokonywanie płatności różnymi metodami.
Nowoczesne formy płatności – dlaczego warto je wdrożyć w swojej firmie?
W Polsce z roku na rok przybywa przeprowadzanych transakcji bezgotówkowych. Co ciekawe, wykonuje się je przy użyciu nie tylko tradycyjnych kart płatniczych, lecz także telefonów, zegarków i BLIKA. Udostępnianie klientom tego typu metod płatności otwiera każdy biznes na nowe możliwości.
Terminal – więcej niż urządzenie do płacenia kartą
Wdrożenie w firmie nowoczesnych metod płatności bezgotówkowych wcale nie jest bardzo skomplikowane. Wystarczy po prostu zainstalować dopasowany do specyfiki prowadzonej działalności terminal płatniczy – może to być m.in. terminal stacjonarny, mobilny lub terminal aplikacyjny (instalowany na smartfonie), taki jak PolCard Go.
Warto wiedzieć, że nowoczesny terminal to dużo więcej niż urządzenie do tradycyjnego sposobu płacenia klasyczną kartą. Terminal może również obsługiwać:
- płatności zbliżeniowe telefonem – popularne zwłaszcza wśród młodych osób, które rzadko noszą ze sobą torebkę czy kartę – sam proces przebiega tak samo jak płatność zbliżeniowa kartą, przy czym zamiast karty do czytnika przykłada się telefon (o ile oczywiście wyposażony jest w moduł NFC),
- płatności zegarkiem – czyli tzw. smartwatchem – nowoczesnym zegarkiem połączonym z Internetem, za pomocą którego można korzystać z sieci, przeglądać maile, prowadzić rozmowy, a także płacić za zakupy (jeżeli posiada moduł NFC),
- płatności BLIKIEM – czyli transakcje wykonywane poprzez wpisanie sześciocyfrowego kodu wygenerowanego przez aplikację mobilną banku w telefonie klienta, a następnie potwierdzenie transakcji na smartfonie (kilka miesięcy temu pojawiła się także funkcja BLIKA zbliżeniowego, działającego tak samo jak płatności zbliżeniowe kartą czy telefonem).
Program Polska Bezgotówkowa – terminal za 0 zł dla Twojej firmy
Jeśli przez ostatnie 12 miesięcy w Twoim punkcie handlowym lub usługowym nie było terminala płatniczego (brak umowy z agentem rozliczeniowym), a chcesz udostępnić klientom możliwość dokonywania nowoczesnych płatności bezgotówkowych, dołącz do Programu Polska Bezgotówkowa. W jego ramach oferowane są darmowe terminale płatnicze dla małych firm. Przez okres 12 miesięcy lub do momentu osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł z urządzenia można korzystać bez opłat.
Jak otrzymać darmowy terminal?
Wystarczy wejść na stronę PolCard from Fiserv i wypełnić formularz kontaktowy. Ekspert podpowie, na jaki terminal się zdecydować, a urządzenie trafi do Ciebie w ciągu dwóch dni roboczych od chwili podpisania umowy
Umożliwienie klientom dokonywania płatności bezgotówkowych to łatwy sposób na to, by podnieść konkurencyjność swojego biznesu i wyjść naprzeciw potrzebom klientów.
* Boom na płatności bezgotówkowe nie słabnie. https://polskabezgotowkowa.pl/aktualnosci/boom-na-platnosci-bezgotowkowe-nie-slabnie Dostęp: 09.03.2023 r.