Pytanie: Pracodawca prowadzi jadłodajnię. Pracownicy w umowie o pracę mają podane wynagrodzenie zasadnicze minimalne. Obecnie jest to 4.300 zł brutto. Pracownicy mają miesięczny okres rozliczeniowy. W pełnym etacie pracują po 8 godzin dziennie, 5 dni w tygodniu. Pracują też co drugą sobotę i niedzielę, też po 8 godzin. Z tym że za każdą sobotę mają w piątek dzień wolny (przed tą sobotą), natomiast za niedzielę mają poniedziałek wolny (po tej niedzieli), czyli w każdym tygodniu pracują po 5 dni. Pracownicy również pracują w święta, i tutaj podobnie – za każdą pracę w święto otrzymują dodatkowo dzień wolny. Czy w związku z tym, że pracownicy pracują w niedzielę lub w święta, powinni otrzymywać dodatek za pracę w niedzielę lub święto, pomimo tego że mają zawsze dzień wolny do odbioru?
© Wydawnictwo Wiedza i PraktykaStrona używa plików cookies. Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies.